poniedziałek, 17 marca 2014

Paluszki szaleją:)

Ostatnio największą frajdę Gabryni sprawiają prace plastyczne. Przez to większość naszych ostatnich zabaw na tym właśnie się opiera. Bez kleju, nożyczek, mazaków i kolorowych długopisów ani rusz;P


Dobieranki to wspaniały sposób aby połączyć czytanie z zamiłowaniem plastycznym. Można osiągnąć super efekt i ćwiczymy przy tym czytanie sylab.

Pierwsza dzisiejsza dobieranka to karmnik dla ptaków. Były tam sylaby otwarte z DZ

Dobieranka - akwarium. Były sylaby zamknięte z DZ i połączone ze spółgłoskami np. DZWO, DZBA itp.

Tutaj już zadanie polegało na połączeniu zawodu z odpowiednim obrazkiem.

Różnymi kolorami zaznaczone są środowiska życia zwierząt. Nazwę zwierzęcia zaznaczamy kolorem odpowiadającym temu, gdzie mieszka.


Tym razem przygotowałam Gabi wiersz Jana Brzechwy "Na straganie". Obie bardzo go lubimy, znamy na pamięć. Pousuwałam z tekstu niektóre słowa, wydrukowałam je na innej kartce i Gabi musiała pouzupełniać luki.



Zaczęłyśmy ćwiczyć sylaby z DZ. Do tego zadanka napisałam na dole karteczek różne słowa z DZ, potem kazałam Gabi ułożyć je wg własnego uznania od największego do najmniejszego. Potem miała wszystko narysować tak, aby utrzymać ten porządek.

Połącz w pary.



Dalsza część naszych czytanek sylabowych. Kolejna czytanka wzięta z tego źródła. I zadanko "narysuj czego szukały myszy w szafie i w garnku".


To już moje twory;P




Tydzień temu Gabi zażyczyła sobie pracę domową na czas, gdy mnie nie będzie. Oczywiście, o połowie zapomniała i robiła już ze mną jak wróciłam, ale liczą się chęci, nie?:D
Część dałam jej gotowców, ale część zrobiłam sama. Nawet polecenia jej napisałam;D
"Napisz co to"

"Narysuj"

"Co robi? Przyklej"


Dzisiaj jakoś weny do pisania brak... Zazwyczaj lepiej mi to idzie, chociaż z wymyśleniem tytułu posta to zawsze mam niemały problem!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz